Spring til indhold

Ledige stillinger

På denne side finder du stillingsopslag ved den danske ambassade i Bruxelles samt Danmarks faste repræsentation ved EU.                          (1. Handelsmedarbejder) (2. Deltidsansat med varierende opgaver)

Vil du være med til at fremme Danmarks erhvervsinteresser i EU og Belgien?

Ambassaden i Bruxelles søger en lokal ansat akademisk handelsmedarbejder pr. 1. april 2017 eller snarest hereafter.

Som vores nye kollega i den fælles handelsafdeling for EU-repræsentationen og Danmarks ambassade i Belgien vil du deltage i repræsentationens arbejde for dansk erhvervsliv i ”EU’s maskinrum” samt fremme af eksporten til Belgien.

Du vil arbejde som kommerciel sagsbehandler og indgå i teamet for Corporate Public Affairs. Der er knyttet et indtjeningskrav til stillingen iht. bestemmelserne for Eksportrådets ydelser, som er underlagt Udenrigsministeriets betalingsordning. Du får daglig kontakt til nogle af Danmarks største virksomheder, den danske centraladministration og EU-systemet.

Handelsafdelingen løser opgaver for danske virksomheder i en række forskellige brancher. Som vores nye kollega skal du have et særligt fokus på energiområdet, ikke mindst EU´s Energiunion, herunder stå som koordinator på strategiske projekter, der har stor bevågenhed i dansk erhvervsliv. Arbejdet har således både klare politiske og erhvervsmæssige dimensioner.

For at komme i betragtning til stillingen bør du have en relevant akademisk uddannelse og minimum 3-5 års arbejdserfaring. Vi ser gerne, at du har politisk forståelse, et solidt kendskab til EU og danske styrkepositioner på erhvervsområdet. Viden om den danske energibranche vil være en fordel. Det er endvidere vigtigt, at du har lyst til at løfte mere tværgående arbejdsopgaver på ambassaden og i handelsafdelingens regi. Du skal være samarbejdsorienteret, udadvendt, god til at netværke og trives med selvstændigt arbejde. Vi forventer endvidere, at du er god til at kommunikere i skrift og tale på dansk og engelsk.

Stillingen aflønnes efter kvalifikationer.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til lederen af handelsafdelingen Andreas Boor, andboo@um.dk, mob. (+32) (0)478 60 24 54

Ansøgningsfrist: tirsdag d. 28. februar 2017.

Skriftlig ansøgning med CV og referencer bedes sendt elektronisk til: brureparkiv@um.dk

Mrk.: Akademisk medarbejder

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Deltidsansat til den danske ambassade søges

Den Danske Ambassade søger en medarbejder som deltidsansat for en et-årig periode med start snarest muligt. Arbejdstiden vil være 18 timer ugentligt, i udgangspunktet fordelt på fire arbejdsdage.

Arbejdet vil omfatte en bred portefølje af opgaver, herunder:

• Bistand i forbindelse med borgerservicesager
• Varetagelse af informations- og oplysningsarbejde
• Logistik, koordinationsopgaver, mødeplanlægning og forberedelse af delegationsbesøg
• Kontakt til herværende myndigheder bl.a. ifm besvarelse af instruktioner fra København
• Ambassadens hjemmeside og twitter

Der kræves ansvarsfølelse, omhyggelighed, struktureret arbejdstilgang, arbejde med deadlines og fleksibilitet. Det er vigtigt at være service-minded, at arbejde selvstændigt og at kunne prioritere opgaverne.

Vi forventer, at du har indgående kendskab til dansk, fransk og engelsk – både mundtligt og skriftligt. Kendskab til nederlandsk/flamsk vil være en fordel.
Endvidere vil det være en fordel, at du har kendskab til EU og international politik.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Administrationschef Lena Dyhr Toft Christensen, lenchr@um.dk, mob. +32492466785

Ansøgningsfrist: mandag d. 6. marts 2017.

Skriftlig ansøgning med CV og referencer bedes sendt elektronisk til: brureparkiv@um.dk
Mrk.: Deltidsansat til den danske ambassade